Nog één nachtje slapen... - Reisverslag uit Sint Odiliënberg, Nederland van Marietje Jansen - WaarBenJij.nu Nog één nachtje slapen... - Reisverslag uit Sint Odiliënberg, Nederland van Marietje Jansen - WaarBenJij.nu

Nog één nachtje slapen...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marietje

11 Maart 2008 | Nederland, Sint Odiliënberg

Jaja... Het is eindelijk zo ver! Nog maar één nachtje slapen en dan vertrek ik naar Kathmandu - Nepal. Na alle plannen die eerst zijn gemaakt, is dit er dan toch uiteindelijk uitgekomen! Met een groep van 10 vrijwilligers uit Nederland/België ga ik 3 maanden in dit land werken en de cultuur leren kennen. Ook zullen we het een en ander van het land te zien krijgen en wat gaan rondtrekken!! :D Maar.. We blijven niet de hele 3 maanden met z'n tienen bij elkaar. Iedereen word ergens geplaatst (waar haar/zijn interesses liggen) en voor mij geldt dat dat ik na eerst 10 dagen Kathmandu ik "overgeplaatst" word naar Sankhu, een dorpje in de Kathmandu valei, ongeveer 20 kilometer van deze hoofdstad af. Ik ga hier werken in het Contact Centrum en dat word op de site van cross borders alsvolgt omschreven:

Het Contactcentrum is enigszins vergelijkbaar met de crèches in Nederland. De aanwezige kinderen in dit centrum zijn tussen de 4 en 12 jaar oud. In tegenstelling tot bij ons, kunnen arme (vaak één ouder) gezinnen hun kind overdag hier gratis naar toe brengen.
De voordelen daarvan zijn dat het kind;

niet wordt opgesloten in de vieze hut, (met alle risico’s van dien)
niet uit bedelen wordt gestuurd
géén zware kinderarbeid hoeft te verrichten
in contact komt met andere kinderen
elke dag wat warms te eten en te drinken krijgt
zijn/haar eerste schooleducatie krijgt
de hoognodige medische zorg ontvangt.
En de betreffende ouder kan proberen overdag wat geld te verdienen. De taak van de vrijwilligers bij dit contact centrum is de leerkrachten helpen bij het lesgeven aan de kinderen, de lesmethoden verbeteren maar ook Engelse les geven aan de leerkrachten. Het Contact Centrum wordt geheel via Stichting Veldwerk financieel ondersteund.

Nouja, dat dus!! Ik kreeg te horen dat ik hier vooral in de late namiddag (dus van half 5 tot half 7) zou kunnen gaan werken en ook nog (overdag) op een schooltje misschien les zou gaan geven, maar aangezien bij hun de "grote vakantie" van 5 weken begint als wij daar overmorgen aankomen, schiet dat ook niet erg op! Maar Ajay en René stuurden mij een mailtje met daarin dat we nog maar even moesten overleggen wat ik dan moest doen, zolang de scholen dicht zijn! Ik hoor het wel!

Ondanks de zenuwen die nu toch wel een beetje borrelen onderin mijn buik heb ik er vooral ontzettend veel zin in, vooral toen ik net keek wat voor n weer het in Nepal is :D 25 graden!! Jeuj! Maar, daar gaan we natuurlijk niet voor hè! ;) We gaan natuurlijk voor het goede doel! En ik denk dat ik hier in de komende 3 maanden heel wat goed werk kan verichten!!

Bedankt nog iedereen voor de lieve mailtjes/smsjes/kaartjes/bezoekjes! En tot over 3 maanden! (in het echt dan ;) )

Liefs, Marietje


  • 11 Maart 2008 - 15:52

    Mirjam V.d. Heijden:

    Heel veel plezier, succes, vrolijkheid en alles wat je nog meer nodig hebt. Geniet er lekker van en ik zal regelmatig op je site kijken om op de hoogte te blijven.

    Bon voyage.

    Mirjam van der Heijden

  • 11 Maart 2008 - 15:53

    Gaby:

    Hoi Marietje,

    Bij deze wil ik je een hele fijne en zorgloze vlucht toewensen. En geniet van je drie maanden in Nepal, en dat het daar 25 graden is toch maar mooi meegenomen. Heel veel succes en ik blijf je volgen via je log!

    Liefs van Gaby

  • 11 Maart 2008 - 16:01

    Désirée:

    Hee Superreiziger!!! Bij deze wil ik je nogmaals heel veel plezier wensen met al het werk wat je daar gaat doen. Ik kijk van tijd tot tijd wel eens op je site om te lezen hoe het je vergaat. Morgen om 19.00 uur zal ik in de basiliek van O'Berg tijdens de H. Mis extra voor je bidden. Dat alles maar goed mag gaan en God je bij zal staan op deze avontuurlijke reis.
    Veel liefs,
    Désirée

  • 11 Maart 2008 - 16:16

    Fenna:

    Hee Marietje!

    jee, wat leuk om dat te lezen! spannend allemaal zeg! heeel veel plezier in Nepal, en ik vind het echt goed wat je gaat doen!
    succes!

    Liefs, Fenna

  • 11 Maart 2008 - 17:02

    Suleika:

    Hey Marietje,

    Veel plezier in Nepal. Het lijkt me allemaal heel spannend. Ik zal je site in de gaten houden.

    Liefs,
    Suleika

  • 11 Maart 2008 - 17:49

    Rachida :

    Mary J,

    we zouden nog afspreken voordat je ging! Ik vind het zo jammer dat we dat niet hebben gedaan! Maar goed, ik wens je een fijne tijd toe & tot heel snel!

    Dikke kus,

    Rachida

  • 11 Maart 2008 - 17:54

    Viev:

    Lieverd ook van uit Maastricht wil ik je een hele goede reis wensen.
    Super dat avontuur van jou, vind het jammer dat ik nu niet mee kan..

    Ik zal bijhouden wat je allemaal beleefd.

    Zal je missen :)

    xxx Vivianne

  • 11 Maart 2008 - 18:08

    Judith:

    Heey Dushi!!

    Ik ben benieuwd wat de aanspreektitel in Nepal is, zo breiden we beetje bij beetje ons vocabulair uit (A)
    Zeker dat ik je bij ga houden vanuit de echt andere kant van de wereld! Vind het nog steeds zo'n maf idee. Lang leve het Word Wide Web!!
    En ik had me inderdaad een dagje vergist in je vertrekdag. Zal wel door de zon komen ;) Misschien zijn wij dan eindelijk eens de bruinste van het stel als we naar marmaris gaan :D

    Liefs, Judith

  • 11 Maart 2008 - 18:25

    Maartje Schroyen:

    Hey Marietje,

    Vanuit het warme Curaçao wens ik je heel veel succes, plezier en ervaring!
    Als je terug komt moeten we snel maar weer eens wat afspreken.

    Groetjes x Maartje

  • 11 Maart 2008 - 18:46

    Corinne Peters:

    heey Marietje!

    heel veel suc-6 en plezier!
    hoop dat je er veel leert en je veel hulp kan geven met het werk dat je gaat doen:)

    groetjes corinne

  • 11 Maart 2008 - 19:27

    Claudia Gommers:

    Hey Marietje,

    Wat leuk, wat leuk! En goh, wat zou ik nu toch graag met je ruilen en zelf terug willen naar Nepal.
    Geniet van je mooie tijd daar en alle ervaringen die je op gaat doen, elke dag weer.
    Je zult zien, de tijd vliegt veel te snel voorbij....

    Wil je Ajay, Jimi en René de groetjes van me doen?

    Ik ga je weblog met veel plezier volgen,

    Veel plezier,
    Liefs Claudia

  • 11 Maart 2008 - 19:51

    Erica De Wit:

    Beste Marietje,
    Wat een geweldige onderneming. Ik wil je bij deze heel veel succes wensen. Laat nog wat van je horen. Want we (groep 2 en ik) zijn heel nieuwsgierig.
    Zet 'm op!
    Groetjes, Erica.

  • 12 Maart 2008 - 06:51

    Suzanne:

    Hey Marietje!
    Vandaag is het dan zover ;) Een hele goede reis en een fijne tijd in Nepal! Ik zal zeker regelmatig de site lezen om te kijken hoe het met je gaat!
    Veel liefs, Suzanne

  • 12 Maart 2008 - 08:15

    Marjan Emck:

    Goede reis en veel succes! Ik ben benieuwd naar je verhalen.
    groeten van Marjan Emck

  • 12 Maart 2008 - 10:36

    Pieternel:

    lieve mariet ,we hebben vandaag afscheid van je genomen,welliswaar niet zo dramatisch en emotioneel.maar we zullen je missen.we hebben alle vetrouwen in je dat je deze missie met veel liefde, inzet en kracht zal volbrengen.we zijn nu al trots op je.dikke kus en de groetjes van familie Bougoufa.
    succes

  • 12 Maart 2008 - 10:51

    Janne:

    Hee lieverd!!!
    Meisje, wat vind ik dit megaknap van jou!
    Na Ghana had ik wel even genoeg voor de komende tijd, maar jij gaat er weer vol tegenaan! Maar nu kan ik mezelf wel voor mn kop slaan, dat ik niet van te voren nog even langs ben gekomen...
    Hee, een super tijd gewenst. Je zult er heel veel gaan zien op jouw 'vakgebied' waar je na terugkomst zeer zeker je voordeel mee gaat doen!
    Een hele dikke knuffel,
    je ouwe buurmeisje

  • 15 Maart 2008 - 18:25

    Rosan:

    Heey marietje,
    Veel plezier daar en werk ze.
    En alvast een fijne verjaardag voor dat ik het vergeet volgende week.
    Groetjes Rosan

  • 18 Maart 2008 - 11:55

    Marijke Lenaerts:

    Hallo Marietje,

    Vorige week heb ik de kids van groep 2 verteld dat ik een mailtje van je had ontvangen en heb ook verteld wat je nu doet. Ik moet je heel veel groetjes doen en ze kenden je nog! Ik heb de kinderen beloofd dat ik je zal volgen op de site en dan je belevenissen zal vertellen aan de klas. Bij dezen wens ik je heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel succes en een prettige tijd. Deze ervaring neemt niemand je meer af!!!
    Maak er iets moois van en we volgen je met spanning. Groetjes, Marij.

  • 18 Maart 2008 - 14:24

    Dorien:

    Hey Marie,
    Hoe heb je de eerste dagen overleeft?
    Ik had je nog gesmst voordat je ging maar mijn telefoon is soms beetje selectief met smsjes afleveren dus hopelijk is hij aangekomen ;).

    Ik hou het even kort want heb het mega druk...

    enuhhh wij gaan gewoon onder de zonnebank als jij en juud poepbruin thuiskomen :P

    Liefs Dorien

  • 18 Maart 2008 - 14:56

    Peggy:

    Heej Marietje,

    Ik hoop dat je een super reis hebt gehad en dat je het al helemaal naar je zin hebt daar in Kathmandu. Anyways, een heel mooie tijd en vooral veel plezier daar in Nepal en hou ons wel op de hoogte he ;)!

    Be carefull en tot gauw,

    Liefs, Peggy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Sint Odiliënberg

Marietje

Vrijwilligerswerk + Reizen in Nepal via cross borders.

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 13079

Voorgaande reizen:

12 Maart 2008 - 12 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: