Namaste!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marietje Jansen - WaarBenJij.nu Namaste!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marietje Jansen - WaarBenJij.nu

Namaste!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marietje

19 Maart 2008 | Nepal, Kathmandu

Namaste lieve mensen!

Het is nu half 10 's avonds en we hebben net ergens gegeten.. Erg lekker trouwens, maar helaas ben ik vandaag een beetje moe (wat wil je ook van alle indrukken!) dus denk ik dat ik het even kort ga houden!

Waar zal ik beginnen?!... Poeh! Nou, van voorafaan dan maar denk ik! De reis verliep goed, op een ietsiepietsie vertragingkje na dan, maar daar hadden we niet veel last van. we waren dus met 4 mensen vanuit schiphol vertrokken (ingrid, guido, berry en ik)In Londen ontmoette we Klaas en Reinier. Het wachten was soms wel wat lang! Maar ach, je moet er wat voor over hebben h`e ;) Ik heb trouwens in een gouden vliegtuig gevlogen :o waaauuuww! Dat vond ik toch wel erg sjiek! Haha! Eenmaal in Kathmandu aangekomen werden we heel enthousiast onthaald door Ajay & Anouk en de vrijwilligers die hier al 3 maanden zitten. We kregen zo'n witte sjaal omgehangen weet je wel ;) zoiets wat de dalai lama ook om de nek van brad pitt hangt ;) :P in Seven Years in Tibet. Anyway, je word inderdaad direct " overvallen" (niet echt hoor) door mensen die je willen helpen met het dragen van je spullen, door een vinger erop te leggen en je mee te loodsen naar je auto, en eenmaal bij die auto aangekomen vragen ze dan een flinke fooi, dus die moesten we wel even wegjagen! Mijn eerste indruk was: Hej, dit lijkt wel enigzins een beetje op de aankomst in Ghana... Ook alle koffers werden op een busje geladen en de straten zien er in het begin nogal hetzelfde uit.. Maar als je eenmaal verder rijdt.. Poeh! Wat een indrukwekkende stad is Kathmandu! Van de ene kant is er heel veel armoede en vuil en viezigheid, en van de andere kant, ruikt het ook overal lekker naar kruiden en wierook.. Ik was echt heeeeeel erg onder de indruk van alles! (waarschijnlijk ook omdat ik vrij moe was, maar dat even terzijde) Gelukkig is de groep erg lief en hadden we allemaal zoiets van WOW!! Kreeg direct een arm om me heen zo van " Trek je het nog marietje?.." echt lief!! Haha! Bij het hotel aangekomen droeg een klein jongetje mijn bagage naar boven.. Ik vroeg het niet eens! Maar ik was stiekem toch wel blij.. Wat is het toch een zwaar onding! Ik hoop niet dat ik er nog heel erg veel mee hoef te slepen!!

De dagen daarop hebben we vooral de stad een beetje leren kennen en elkaar. Basiscursusje nepalees. Dus ik ken nu wat kleine woordjes en zinnetjes.. Elke avond uit eten.. De meeste mensen hebben werl al flink last van hun darmen (gehad.. of nog steeds) maar ik moet het even heeeel hard afkloppen!! Ik nog bijna niet!

3 dagen geleden zijn we naar Barabis gegaan. Hier zullen klaas en vincent gaan werken op een school. We hebben de een berg beklommen (ik kon wel merken dat het lang geleden was dat ik zoiets had gedaan!) om vervolgens boven een kwartiertje te zitten en ranzige thee te drinken, met een of andere vieze aardappelsalade.. (Sorry dat ik zo zeur.. bijna al het eten hier is echt lekker, maar daar werd ik toch echt even niet gelukkig van!) Daarna hebben we in barabis overnacht om de volgende dag naar de grens van tibet te gaan. Maar omdat er rellen waren in Tibet mochten we niet naar de brug (de grens) en hebben we vanaf een afstandje toegekeken.. Niet zo heel indrukwekkend.. De verhalen die ik daarna hoorde waren indrukwekkender! Er schijnen al zo'n 80 doden te zijn gevallen bij die rellen en de chinezen willen alle buitenlanders uit tibet zetten, waarschijnlijk om geen pottenkijkers te hebben..

Na daar gegeten te hebben zijn we terug gerezen, ik heb nog niet verteld hoe dat reizen ging.. :S Nou.. zeg maar erg vervelend! Je gaat met zo'n 100 man in een veel te kleine topzware bus (Wij gingen op het dak, dat vonden we ruig! en hier mag dat ook.. ofja.. hier moet het zelfs als er te veel mensen in de bus zitten, dan worden ze gewoon op het dak gepropt.. Maar dan ook echt gepropt!!) en dan word er over smalle weggetjes gescheurd, met zo'n 80/90 kilometer per uur.. Naast echt heeeeeele steile afgronden! Ik heb me wat bij elkaar gegild.. dat die nepalezen me echt zo aankeken van.. Die heeft een schroefje los.. Maar meestal werd ik ghewoon uitgelachen.. :P Ook een leuke bijkomtigheid.. Binnekort is er een of ander festival hier.. waarbij iedereen elkaar nat gooit, met waterballonnen of gewoon direct met een hele emmer koud water.. En heel veel kleine kinderen zijn nu al zo'n week aan het " oefenen" met nat gooien.. dat vinden ze leuk.. vooral toeristen die boven op een bus zitten! JOY!!

Over nat gesproken, de dag daarna zijn we gaan raften! Ook errug ruig! Ik had eerlijkgezegd vantevoren wel heeeel erg de kriebels, maar de rivier ziet er erger uit dan dat hij is! Al moet ik wel zeggen dat menig wildwaterbaantje in nederland daar nog een puntje aan kan zuigen! Erg gaaf en erg nat!

Gisteren na heeeeel lang in de bus te hebben gezeten zijn we dan eindelijk terug geklomen in Kathmandu en ik ben lekker snel naar bed gegaan. Vandaag hebben we een cursus lesgeven gehad (alsof ik dat nodig heb :P haha!!) nee maar het was wel handig, omdat er situaties werden besproken die in nederland gewoon echt niet voorkomen en hoe je daarmee om moet gaan. En nog wat handige termen om te gebruiken.. Ik heb nu wat specifieker te horen gekregen wat mij te wachten staat, ik ga dus naar Sanku, daar is een soort klein schooltje met 3 klassen, en ik word daar als omnderwijs assistent ingezet. Vooral bij klas 3 hebben ze veel hulp nodig.

Maar ik ga er nu echt een eind aan breien.. ik zit al veel te lang achter de computer! Ik ga zodadelijk naar een karaoke avond (eigebnlijk is al bijna iederaan daar al) daarna spulletjes pakken in het hotel en dan morgen rond half 6/6 uur er weer uit.. want we gaan voor 4 dagen naar chitwan (in het zuiden van Nepal) Olifant rijden enzo!! :D JEUJ!!!! Ik heb het dus heeeeel erg naar mijn zin hier en nouja, de verhalen komen wel ;)

Nog 'e'en laatste dingetje.. Ik heb vandaag geprobeerd een nieuwe sim card in mijn telefoon te doen.. dit zonder veel; resultaat.. een of andere gek heeft nu mijn simkaart geblokkeerd.. en de komende paar dagen heb ik ook echt geen tijd om een nieuwe te kopen enzo.. dus helaas voor de mensen die mij wouden bellen op mijn verjaardag.. Dit zal niet gaan! Maar met een lief mailtje ofzo ben ik ook al heel erg blij :D

Liefs, Marietje

PS. Foto's komen ook binnekort wel! ;)

  • 19 Maart 2008 - 16:48

    Alex B.:

    Hey Marietje!

    Wow, wat klinkt het allemaal al gaaf zeg!!
    Ik zou ook alweer weg willen en ik ben net terug :(;)
    Ik hou je avonturen in de gaten!!

    Liefs xxx Alex:D

  • 19 Maart 2008 - 16:57

    Dirk:

    Ha Marie

    Ik wou dat ik daar zat. Het hoogtepunt van mijn dag was dat ik een grote vogel heb gezien :S Ik ben blij dat het daar zo mooi is (ik wacht op de foto's om dat zelf te beoordelen ;)) Veel succes nog met je steile afgronden en watergevechten, maak er wat van daar :) Ik kijk uit naar je volgende mailtje.

    Liefs, Dirk

  • 19 Maart 2008 - 18:01

    Lindy:

    Hai Mariet!
    Wat leuk om eindelijk wat van je te lezen!! Fijn dat de reis goed was meegevallen. Het klinkt allemaal errug tof daar! En je gaat op een olifant rijden, waaaauw!!:) ik kijk al uit naar je volgende verhalen.
    Veel plezier nog!

    Poeneke,
    Lindy

  • 19 Maart 2008 - 18:07

    Lucas:

    Hey zusje!

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt en dat alles zo goed is gegaan! Geniet ervan! Dikke knuffel van Lin en mij!

  • 19 Maart 2008 - 18:34

    Mama:

    Lieve Marietje!

  • 19 Maart 2008 - 18:46

    Mama:

    Lieve Marietje!Wat ben ik blij met je fijne bericht uit Nepal! Zo te lezen heb je het daar goed naar je zin.Jammer dat het niet gelukt is met de simkaart.Ik mis je erg, maar vind het fijn dat het jou daar zo goed bevalt! Geniet ervan. Met je verjaardag stuur ik je een persoonlijk mailtje...Liefs van mama...

  • 19 Maart 2008 - 19:48

    Michiel:

    Wow hey, dat klinkt lang niet mis. Gij grote wereldreizigster. ;-) Die busrit lijkt me heel erg spannend te zijn geweest en dat bergbeklimmen (hoe hoog?) moet ook 'quite something' geweest zijn. Sommige mensen dromen er alleen maar van en anderen gaan het ook echt doen. Top hoor! :-) Kan niet wachten op de foto's...

  • 19 Maart 2008 - 20:12

    Mohamed:

    marietje, jij op een olifant.
    dat is iets wat vereewigd moet worden(ramses wacht met smacht op een foto waar zijn tante op zit)op dit ogenblik is tibet en hun geestelijke leider voorpagina nieuws.er zijn zelfs demonstranten opgepakt in kathmandu.
    maar laat dat de pret niet bederven.bergen zijn er in nederland niet, eveneens geen overheersende armoede en als laatste ook geen overheersende stank.alles klinkt daar overheersend.maar zijn de mensen daar op zich wel gelukkig, is dan mijn vraag.om toch onder zo'n erbarmelijke omstandigheden het hoofd te bieden en toch het zin van het leven ervan inzien.
    veel plezier en tot soon.

  • 19 Maart 2008 - 20:21

    Pieternel:

    lieve Mariet, wat klinkt dat allemaal stoer zeg!!! Jasmine dacht dat ze je gisteren in een auto zag en riep keihard over straat: Tante Mariet!!! Moeilijk om dan uit te leggen dat jij echt heel ver weg bent. Een hele dikke knuffel en kus van ons 4-en (nou ja 5-en eigenlijk) Namen genoeg als je straks voor de klas staat, ik hoor het wel van je. Hoop op nog een berichtje voordat je jarig bent en als dat niet meer lukt wens ik je nu alvast een hele fijne en onvergetelijke verjaardag toe. Wie wordt er nu 20 in Nepal? Jij dus!!! Doe voorzichtig en geniet!

    kus Pieternel

  • 19 Maart 2008 - 20:37

    Ester:

    Heej Marietje!!!

    Woooww het klinkt echt allemaal super goed! Echt gaaf zeg! Je kiest je reisjes altijd wel weer uit!!! Beter dan curacao ;) ahahah!!

    Ik ga je volgen!!!!!

    Liefs Ester (K)

  • 19 Maart 2008 - 22:36

    Claudia:

    Hey Marietje,

    Ben blij om te horen dat alles goed gegaan is en je eerste verhaal klinkt goed ;)!
    Ik hoorde op de dag van je vertrek al hele verhalen over vertragingen op Schiphol door de storm... gelukkig heb je daar dus geen last van gehad!

    Veel plezier met olifantje rijden :D

    Have fun,

    Claudia

  • 20 Maart 2008 - 08:43

    Janneke:

    Hey doe Sjengske,
    manman, jij doet maar weer wilde Sachen..:) Cool, maar val toch a.u.b. niet van bussen, bergen of olifantjes af, ok?
    Hier is de paashaas al bijna in aantocht, mr. Q. kan niet wachten. Heel veel groetjes, xx Jans

  • 20 Maart 2008 - 16:07

    Judith:

    Hej Meissie!!

    Wat ontzettend gaaf om te lezen hoe het je daar bevalt. Door zo rond te reizen zie je wel echt wat van Nepal. Ik bekeek hier laatst weer een prachtige zonsondergang op het strand en dacht; nu zal die zo ongeveer bij marietje in Nepal opkomen ;)
    Jij & raften? Zijn daar foto's van? Anders geloof ik er niks van :p En op een olifant rijden! Hoe gaaf is dat!!
    Ik wist trouwens helemaal niet dat je daar als onderwijsassistente aan de slag ging. Dat is natuurlijk helemaal geweldig. Ben benieuwd hoe het je bevalt. En ik kijk ook uit naar de foto's!
    Heb je nog karaoke gezongen? wij zijn hier gister voor het eerst na salsales naar een karaokebar geweest. Even de kat uit de boom gekeken, maar de volgende keer ga ik ze echt wel mijn zangkwaliteiten tonen :p

    Kuss Judith

  • 20 Maart 2008 - 18:42

    Lisann:

    Marieetjeee!
    Hoe super gaaf klinkt dat :D nu heb ik wel een beetje spijt hoor :O zit het weer je ook mee? dat zal wel, wij gaan voor een witte pasen :S uuuuhhh...
    Veel plezier en ik spreek je!
    Liefs(K) Lisan

  • 20 Maart 2008 - 22:01

    Joep:

    Hey MArietje!

    Super leuk verhaal !
    Ik zie dat je het erg naar je zin hebt!
    Geniet er maar van !

    Groetjes en tot het volgende berichtje !

    Joep

  • 21 Maart 2008 - 16:41

    Gaby:

    Hey Marietje,

    Klinkt goed wat je de eerste dagen al allemaal hebt meegemaakt. Ik moest idd wel aan je denken toen ze op het nieuws over de rellen in Tibet hadden enzo. Maar gelukkig krijg je daar weinig van mee.
    Helemaal te gek een olifant ritje!Ik moet het helaas met mijn gedeukt Swift doen, hihi....
    Have fun!

    Groetjes Gaby

  • 22 Maart 2008 - 11:47

    Rudi Van Lu:

    Hi-Marietje,Surprise! what you are doing-
    so far away-without me ?? one of your best friends--Rudi--

  • 22 Maart 2008 - 22:25

    Marijke Lenaerts:

    Hallo Marietje,
    Wat een avonturen! Het busreisje heb ik aan de kinderen verteld. Ze vonden het heel leuk. En namens de hele klas van harte gefeliciteerd op maandag a.s. We wisten het omdat je olifantje nog in de klas hangt. Wij hebben nu een weekje vakantie.
    Heel veel groetjes en we volgen je. Marij en de kids van groep 2.

  • 24 Maart 2008 - 08:53

    Suzanne:

    Hey Marietje!
    Hartelijk gefeliciteerd met je 20e verjaardag! Ben benieuwd hoe ze het in Nepal zullen vieren ;)
    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Weer lekker warm vandaag daar? Hier is alles wit!
    Al olifant gereden? Lijkt me echt gaaf! Ik wens je nog veel plezier op deze speciale dag!
    Liefs, Suzanne

  • 24 Maart 2008 - 10:55

    Pieternel:

    lieve Marietje, ook op deze site PROFICIAT MET JE VERJAARDAG !!! Maak er een onvergetelijke verjaardag van. Laat gauw weer iets van je horen als het kan. Dikke kus van ons allemaal. Heel veel liefs en een dikke verjaardagskus,

    Pieternel.

  • 24 Maart 2008 - 10:57

    Pieternel:

    lieve Marietje, ook op deze site PROFICIAT MET JE VERJAARDAG !!! Maak er een onvergetelijke verjaardag van. Laat gauw weer iets van je horen als het kan. Dikke kus van ons allemaal. Heel veel liefs en een dikke verjaardagskus,

    Pieternel.

  • 24 Maart 2008 - 12:21

    Rudi Van Lu.:

    Hello Marietje,Simpatica,habe Deinen Reisebericht gelesen!sehr interessant1Du bist eine guteReiseschriftstellerin!!Ich
    wünsche Dir eine schöne Zeit und gratuliere Dir zu Deinem Geburtstag.Werde "2" Fässer Wein auf Deinen Geburtstag trinken!!! HappyBirthday
    Rudi

  • 24 Maart 2008 - 13:31

    Brigitte:

    Hallo Marietje ,
    hezlichen Glückwunsch zu Deinem 20.Geburtstag!!
    Du erlebst ja viele abenteuerliche Sachen in Nepal!Bestimmt war die Reise durchs Land sehr eindrücklich.Sind schon sehr auf die Fotos gespannt.
    Wünschen Dir einen unvergeslichen Geburtstag und weiterhin eine spannende Zeit.
    Alles Liebe und Gute!
    Denken an Dich.

    Brigitte ,Stephanie und Leonardo

  • 24 Maart 2008 - 15:39

    Maartje:

    Marietje,

    Proficiat met je verjaardag!
    Voor jou is de dag weer bijna om, maarja voor mij begint de dag net. Dan krijg je als er 10 uur tijdverschil is he.
    Volgend jaar zitten we misschien weer beide in Limboland.
    Ik hoop dat je een leuke en gezellige dag hebt gehad!

    liefs vanuit Curaçao Maartje

  • 24 Maart 2008 - 18:05

    Menno:

    Hey marietje!!!!

    Van harte gefeliciteerd met je 20e verjaardag!!!!!!!!!

    Hopelijk beleef je een fijne tijd in Nepal!

    Groetjes

    Menno

  • 24 Maart 2008 - 19:28

    Vivianne:

    Mary.. Proficiat met je verjaardag!! (L)

    Je hebt het volgens mij erg naar je zin daar!! :D gelukkig..

    Geniet ervan.
    Liefs Viev!

  • 25 Maart 2008 - 02:18

    Brigitte:

    Hallo Marietje ,
    habe gehört ,dass Du von Deiner spannenden Rundreise wieder zurück bist und einen tollen Geburtstag gefeiert hast!Im Moment schneit es hier wieder und die Kinder werden sich bestimmt darüber freuen wenn sie wach werden!
    Dir wünsche ich eine abwechslunsreiche und lustige Zeit mit "Deinen"Kindern.
    Mach's gut ,liebe Grüsse
    Brigitte

  • 26 Maart 2008 - 15:19

    Nadine:

    Whauuw Jij hebt 't goed bekeken!! Leuk om te horen dat alles goed gaat en dat je 't naar je zin hebt :)
    Ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal..

    X, Nadine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Marietje

Vrijwilligerswerk + Reizen in Nepal via cross borders.

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 13079

Voorgaande reizen:

12 Maart 2008 - 12 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: