Wat een leventje!! - Reisverslag uit Pātan, Nepal van Marietje Jansen - WaarBenJij.nu Wat een leventje!! - Reisverslag uit Pātan, Nepal van Marietje Jansen - WaarBenJij.nu

Wat een leventje!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marietje

27 April 2008 | Nepal, Pātan

Hello everybody!

even een berichtje vanuit Patan (een grote buitenwijk van Kathmandu). Waar ik.. Jawel, om half 6 naar een heuse Katholieke kerk ga! Ik vond dat ik dat toch ook eens mee moest hebben gemaakt hier in Nepal en in Patan zijn echt vet veel kerken, een Protestantse, een Evangelisch centrum en dus ook een Katholieke kerk. Nog best mooi daar ook nog! Maar dat is wel vaker hier, dan loop je door een hele vieze arme buurt en dan loop je door een poortje en dan is er opeens een extreem luxe resort ofzo! Best raar! Zo ook met die kerk dus! De mis begint om half 6, dus ik heb nog even.. Ik had via via via gehoord dat de mis om 3 uur 's middags was.. Niet dus! Vandaar dat ik ook nu eventjes iets type, dan hoeft dat vanavond niet meer! ;) Ik vind het tohch eigenlijk wel een beetje schandalig van mezelf dat ik nu bijna 3 weken niks op de site heb gezet... En om nou te zeggen dat het er makkeljker op word? Ik weet amper waar ik moet beginnen! De laatste keer dat ik iets getypt heb was nog voor de verkiezingen!! Nou die zijn dus wonderbaarlijk goed gegaan! Geen hele gekke dingen ofzo gebeurt! Ik had wel 1 of 2 keer dat mensen aan het feesten waren dat ze gewonnen hadden en dat er vuurwerk af werd gestoken (volgens ingrid, ik was er bijna van overtuigd dat het rookbommetjes waren) dan sprong ik wel even 2 metertjes de lucht in hoor! Anyway, alles is dus goed en de communisten + maoisten hebben gewonnen. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen!

Ik had in het vorige berichtje niet moeten zetten dat ik me nog niet zwaar ellendig had gevoeld.. want (nu ongeveer 10 dagen geleden) werd ik me toch opeens een partij ziek! Bahbah! Maar na 3 dagen bed en alleen maar leven op fruit en soepjes ben ik weer helemaal op en top fit!

Iedereen is weer terug van trekking en de meeste zijn weer hard aan het werk (nu in het weekend niet natuurlijk, maar door de week heen wel). De meiden van de vorige groep zijn er ook weer en dat is wel heel gezellig! Helaas gaan de meeste a.s. vrijdag weer terug naar Nederland... Ik heb de afgelopen weken niet heel erg hard kunnen werken helaas, omdat ik zo veel vrij had op het Day Care Center.. Je wilt wel, maar je kunt niet.. Want ja, wat moet je doen als de kinderen er niet zijn..? Ook de kids van het weeshuis hadden eigenlijk geen huiswerk begeleiding nodig, omdat ze vakantie hadden en daarom dus geen huiswerk. We hebben wel andere leuke dingen met ze gedaan, gesport, een flinke wandeling gemaakt, films gekeken, gedanst. Heerlijk hoe vrolijk die kids kunnen zijn! Komende week wil ik eigenlijk voorstellen om het zonnetjes systeem in te voeren. Je kent dat wel, als een kind een dag lief is , mag het de volgende dag het zonnetje van de dag zijn, dan mag het alle leuke klusjes doen etc. Maar ik denk dat daar wel wat tijd in gaat zitten, eerst foto's maken van alle kids apart, dan die foto's laten ontwikkelingen en afdrukken, voor alle 3 de klassen een zon in elkaar knutselen.. Maar wel leuk! Tenminste, ik hoop dat de leerkrachten het ook leuk vinden! Verder wil ik nog een soort bord ergens in elkaar knutselen waarop het hele schema van de week staat zeg maar, voor de docenten.. Want als ik me ergens aan erger, is als Permesh (de principal) op het laatste moment aankomt van: " Uhm.. ja Marietje, we hebben nu een vergadering" of " ja je bent de komende 2 dagen vrij" Plan zoiets gewoon per week. Lekker duidelijk en overzichtlijk!

Maar ik heb dus redelijk veel in Kathmandu gezeten de afgelopen 2/3 weken.. misschien wel bijna de helft van de tijd! En als ik nu ergens genoeg van heb.. Dan is het van Kathmandu, dus.. Gelukkig heb ik afgelopen woensdag iemand leren kennen die in Pokhara werkt (via stichting regenboog) en dit weekend was bijna niemand in Kathmandu dus ik heb m'n spulletjes gepakt en ben met de bus (7 uur rijden... :S) naar Pokhara gegaan. Wat een rust! en wat een verschil met Kathmandu.. Waarom werk ik niet daar? haha! Ik heb ook lekker gezwommen in het hele grote mooie meer daar, met de kids van het rainbow home, waar Danny (die andere vrijwilliger) dus werkt. Lekker jongen! Ik ga geld inzamelen voor een zwembad in Sankhu.. Dat is hier wel nodig ;) en dan kunnen de kids ook leren zwemmen! Wat een machtig plan! Maar.. Ik ben dus vanmorgen terug gevlogen, van Pokhara naar Kathmandu, dat scheelt in plaats van 7 uur in een propvol busje, 35 minuten in een propvol oud vliegtuigje! En eiegnlijk zou ik om kwart voor 1 's middags vliegen, prima tijd, lekker uitslapen ontbijten aan het meer en dan eens heeeeel rustig naar het vliegveld rijden.. Hmm.. Wat een geluk dat ik wat eerder was opgestaan, toen ik net klaar was met douchen en pakken kwam er zo'n mannetje van het hotel mijn kamer binnenstormen "Miess, you're plane is leaving!" " ... What?" " Yeah, you're plane ies lieving in 15 minutes, you have to hurry!" " uhm... ok!" Lekker nepalees, meestal zijn ze veeeeeeel te laat met alles of je moet opeens heel erg haasten. Maar ze wachten wel netjes op je ;) Dat zie ik ze in Schiphol nog niet doen! Dus hoppetee, zonder ontbijt het vliegtuig in! Haha! Een hele belevenis opzich zo'n vlucht van Pokhara naar Kathmandu!

Komende week is het koninginnedag, dat word dus een dik feestje op het Nederlandse Consulaat hier in Kathmandu! Met bitterballen en hollandse muziek! Ik heb er nu al zin in. Over feestjes gesproken, komend weekend is er een feestje in The Last Resort, erg gaaf! een weekend lang loungen in een resort, beetje muziek, beetje saunaatje, beetje whirpoolen.. hmm.. Wat heb ik het toch verschrikkelijk als vrijwilliger! Ik denk dat ik hier maar blijf! ;)

Mensen, nog bedankt voor jullie recepten en berichtjes! Tot blog's!

Liefs, Marietje

  • 27 April 2008 - 10:13

    Claudia:

    Hoi Marietje,

    Wat heerlijk om jouw enthousiaste verhalen te lezen. En ja...Wat is Pokhara toch een heerlijke plek he?
    Maar, niet getreurd, je komt er dadelijk met jullie midterm nog neem ik aan. En dan mag je met de bus heen en ook weer terug :)
    Je hebt het wel verder weten te schoppen als ik! Ik heb niet kunnen zwemmen in dat overheerlijke meer. Je hebt toch wel je kleren aangehouden hoop ik? En een hoop bekijks zeker?
    Marietje, heel veel plezier nog, ik ben blij dat je ervan geniet. Ik ben benieuwd hoe het kerkavontuur afloopt!!!

    Groetjes Claudia

  • 27 April 2008 - 11:43

    Dorien:

    Hey meis,
    Ik zal nu weer een trouw een berichtje achterlaten. Heb het echt schandalig druk geha de laatste tijd dus sorry!!
    Je hebt weer een mooi verhaaltje achtergelaten!! Eindelijk heb ik eens de tijd om het rustig te lezen en dat wel in mn pauze op mn werk :p
    Hier gaat het verder ook zn gangetje. Druk met school en werk maar nu gelukkig vakantie. Niet dat dat betekent dat ik eens niet iets moet.. Mn hele week staat propvol gepland :p.
    Juud vliegt vandaag ook alweer terug. Eindelijk.. en nu jij nog ;).
    Koninginnendag hier hoop ik ook dat leuk wordt. Dit jaar weer trouw in EHV ;).
    Nou mij.. ik ga weer even werken... nog 5,5 uur te gaan :(.

    Nog heeeeeeeeel veel plezier!!

    liefs Dorien

  • 27 April 2008 - 11:45

    Mama.:

    lieve Marietje
    'n half uurtje geleden had ik je aan de telefoon en nu lees ik alweer allemaal nieuwe berichten!!
    Fijn hoor, dat het zo goed met je gaat.Geniet maar met volle teugen van alle leuke en mooie dingen, maar...zoals jezelf al schrijft: geef ook veel vreugde aan jouw kindjes en geniet ook samen met hen van alle dagen dat je bij ze bent!!

    Tot horens..... liefs van mama.

  • 27 April 2008 - 13:16

    Michiel:

    Leve het zonnetjessysteem! Vandaag mag jij het Nepalese zonnetje zijn, maar morgen is de Nederlandse zon gewoon weer het zonnetje. ;-) Want het is lente...

    Zeg eh, zo te lezen gaat -ie je goed daar. Naar ik uit jou informatieve en vrolijke stukjes meen op te mogen maken, zie je pas echt iets van een land als je er als vrijwilliger heen gaat. :-)

    Da's er een om te onthouden. Misschien moet ik op m'n oude dag ook nog eens iets filantropisch gaan doen. :-D

    Wel, hopelijk spreek ik je binnenkort nog 's op de MSN en ik ga zometeen je foto's eens bekijken (die volgens mam erg spectaculair zijn).

  • 27 April 2008 - 14:43

    Maartje:

    Hey Marietje,

    Zo te lezen bevalt het je goed daar, geniet ervan het is zo voorbij. Komende woensdag komen mijn ouders naar Curaçao en de week erna vlieg ik met ze terug. Ben ik toch weer ruim 3,5 maand weggeweest uit Heytse. Ohja en vrijdag ga ik samen met mam met de dolfijnen zwemmen :) Heb er veel zin in!
    We spreken/zien ons snel weer!

    xjes liefs Maartje

  • 27 April 2008 - 19:32

    Rudi Van LU.:

    Hello Marietje-habe Dich vermißt,war einige Tage in Odilienberg.Kam heute nach Lu.,Brigitte ist mit den Kids in die Schweiz gefahren.Sie sendet Dir herz-liche Grüße!Du hast ein schweres Leben!!!Aber wenn Du gute Musik,eine Sauna und einen Whirlpool hast,dann stehst Du auf der Sonnenseite des Lebens! Aber wenn Du in Nepal bleiben willst,dann wird ganz Europa traurig sein !! Überlege Dir das noch einmal!!!!!!Viele Grüße Rudi

  • 27 April 2008 - 20:40

    Judith:

    Heey meissie!!

    Zozo jij bent goed bezig daarzo! Nog een paar uur en de afstand tussen ons wordt steeds kleiner. Ben nu aan het wachten om naar het vliegveld te gaan. jaja, mijn avontuur hier zit er h-e-l-e-m-a-a-l op. Snifsnif. echt niet leuk!! Ik denk dat je je dat wel voor kan stellen. Natuurlijk lekker om thuis weer iedereen te zien, maar ik mis ook gewoon Guus Meeuwis hier, die komt over 3 dagen. GRRRRRRR en die zon. Wat zal ik hem missen!! Maargoed, dan heb ik volgende week wel weer even tijd om je verhaaltje beter te lezen en ff een langer mailtje te sturen!

    Kusss Juud

  • 27 April 2008 - 21:14

    Mohamed B.:

    de grote tegenstellingen of contrasten qua armoede en rijkdom in zo'n uitgestrekt gebied zijn blijkbaar enorm.
    heb je daar ook moskees?het is echt een avontuurlijke reis met allerlei spannende aspecten en wat een mooie foto's.ja ,zo te horen heb je het echt zwaar als vrijwilligster.een zonnige groet uit het zuiden van dutchland.
    doe de groeten aan alle weeskinderen, geniet van alles wat je doet en tot de volgende blog.
    groetjes mohammed b.

  • 27 April 2008 - 21:35

    Ruud & Eric:

    Hey meid!

    We lezen je log echt altijd:P Wel gaaf om te horen hoe makkelijk men daar eigenlijk leeft..ik zie hier echt niet zo maar mensen zo op je wachten:p Ik ga trouwens niet echt koninginnedag vieren eigenlijk..ik moet gewoon werken van de baas:O Wat heb jij toch een geluk als vrijwilliger:P

    Groetjes,

    ons:P

  • 28 April 2008 - 16:07

    Suzanne:

    Hey Marietje!
    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar! Vervelend dat je toch ziek bent geworden, maar gelukkig ben je weer helemaal fit! Leuke foto's, lijkt me zo anders leven daar. Vind het echt knap wat je doet! Bedankt nog voor je kaartje :) Veel plezier met koninginnedag en de andere feestjes ;)
    Liefs, Suzanne

  • 28 April 2008 - 19:58

    Ester:

    heej Marietje,

    Sowww.. ben echt verschrikkelijk jaloers .. :p
    Het lijkt me echt super! Leuk om ook al je verhalen te lezen..!!
    Geniet van je tijd.. Voor je het weet is het weer voorbij!

    Liefs Ester

  • 27 April 2010 - 21:26

    Fenna:

    heeee meisje!

    Wat leuk om te lezen hoe het met je is!! en wat leuk van dat plan met dat zwembad! ik hoop dat het je gaat lukken! heeeeeel veel plezier en succes daar!!

    veeel kusjes vliegen nu over naar Nepal!!!

    wel vangen he;)?

    Kusje xx Fenna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pātan

Marietje

Vrijwilligerswerk + Reizen in Nepal via cross borders.

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 13051

Voorgaande reizen:

12 Maart 2008 - 12 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: