Werken, werken, werken! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marietje Jansen - WaarBenJij.nu Werken, werken, werken! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marietje Jansen - WaarBenJij.nu

Werken, werken, werken!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marietje

17 Mei 2008 | Nepal, Kathmandu

Jaja! Want dat is wat ik afgelopen week toch wel flink heb gedaan! Volgens mij is het de enige week tot nu toe die ik helemaal heb gewerkt! Die Nepalezen zijn zo dol op festivalletjes en andere redenen om maar een dagje vrij te hebben.. Vandaar! Maar het voelt goed!

Laat ik eerst even over de Pokhara trip een beetje vertellen, want.. Dat heb ik ook gedaan en daar heb ik in het afgelopen stukje niks over geschreven.. Omdat we toen nog moesten gaan.. Logisch dus! Nouja, Pokhara, opzich kende ik dat al een beetje, want ik was er al een keertje geweest, maar we hebben niet de hele tijd in Pokhara gezeten. We hebben een Hiking gedaan. 2 Dagen lopen. 1 Dag naar boven en de volgende ochtend weer naar beneden rennen! Ook hebben we de eerste dag naar de zonsopkomst gekeken.. Erg mooi.. en vooral erg vroeg!! we moesten om 4 uur al uit bed want om half 5 moesten we met het busje de berg op! Zonder ontbijt, want dat kregen we boven op de berg wel! Ik moet zeggen.. Guido was wel erg bijdehand voor dat tijdstip.. Terwijl iedereen nog half zat te slapen in dat busje maakte Guido de ene na de andere bijdehante opmerking.. Ook goeiemorgen! Ach.. dat is ook een manier om wakker te worden he! Maargoed, het uitzicht was erg mooi! Mooie besneeuwde bergtoppen, waarachter de zon tevoorschijn komt.. We hadden geluk want het was echt heel lang erg mistig (Al een paar weken) en het was pas sinds 1 of 2 dagen weer helder genoeg om die bergtoppen te kunnen zien, dus lucky we!! Daarna dus de berg opgewandeld, wat me erg meeviel, hooguit het laatste stuk, maar dat was ook echt op het heetste van de dag, rond half 1 vlak na de lunch.. Hoppetee anderhalf uur trappen lopen!! Minderr! Maar daarna lekker uitgerust in het bergdorpje waar we ook hebben overnacht. We zijn al flink ingeburgerd, want we kennen het verschil al tussen goede en slechte Dhal Bath.. En daar boven op de berg.. die was echt ranzig! Super waterig en klef.. Zelfs Ajay vond het niet lekker! En dat zegt wat, want die wil niks anders dan Dhal Bath! Dat word nog wat als die meer als 2 maanden in Nederland zit! Anyway... Die Dhal Bath werd gecompenseerd door onze lekkere lokale pruimtabak! Haha! Verschrikkelijk!! We hadden ergens langs de weg een paar zakjes pruimtabak achtig iets gekocht, maar echt ontzettend sterk en volgens mij ook ontrzettend ongezond! Nou het ziet eruit als tabak, het ruikt heeeeeel sterk naar ranzige wierook, je moet het 10 minuten in je mond houden en dan voel je je zo high als een kikker! Echt het is gewoon de goedkope versie van wiet geloof ik, alleen het effect is minder lang.. Dat dan weer wel, maar niet minder grappig! Het is alleen wel verontrustend.. Ik zie constamt al die buschaufeurs dat spul eten... :S Die zitten dus gewoon zo high als een kikker achter het stuur! Achja.. Je moet wat, en wat is leven zonder een beetje risico he!? Wat mij bij mijn volgende geweldige avontuurtje brengt:

Ik heb geparaglide!!!!! YEEAAH! Het was zo gaaf! Ik had betaald voor een half uurtje, wat al 65 euro kost trouwens! Maar we hebben echt ruim anderhalf uur in de lucht gezweefd! Tussen de grote roofvogels, met echt een ontzettend mooi uitzicht op alles beneden! Het enige wat een beetje eng is, is het moment dat je met de instructeur de berg af moet rennen.. en je niet precies weet wanneer je moet gaan zitten! Haha, maar gelukkig ging dat allemaal goed. Ik had een instructeur met al 12 jaar ervaring, dus ik vertrouwde er wel op dat het goed kwam, tijdens de vlucht kreeg ik te horen dat meneer gespecialiseerd was in acrobatic tours, waarop hij heel enthousiast eraan toevoegde: I'll show you when we land!... Uhm ok.! Eerst hebben we een uur rondgezweefd, en ik heb in de wolken gevlogen :D wiehh! Hoe gaaf is dat! Echt, ik zo zou nog een keer gaan! Nouja, en vlak voordat we gingen landen hebben we nog wat rondjes over de kop gevlogen.. Na 3 keer over de kop had ik het wel gehad! Tot zover mijn paraglide verhaaltje!

Want het ging over het werken deze week! Opzich niet zo extreem veel opvallende dingen, gewoon naar het Day Care Center overdag en daarna naar het weeshuis, lekkere lange dagen en veel met de kids in de weer, heerlijk hoe je dan echt een goede band met die kinderen opbouwt! Ook met de leraressen word het steeds gezelliger, zelfs Binou, van klasje A, die in het begin vrij verlegen was komt nu helemaal uit haar schulp! (zeg je dat zo..?) Haar engels is nog steeds niet helemaal op en top, maar ze leert echt steeds beter, en ze vind het ook fijn dat ik hele dagen in haar klas ben, de vorige vrijwilligers waren maar een uurtje in haar klas en dan gingen ze weer naar klasje B en zo op en neer.. niet echt met structuur.. Niet dat ik alles perfect doe, maar beide leraressen geven toch aan dat ze dat fijner vinden! Ook met Ramita kun je erg lachen! Van de ene kant vind ik haar heel modern en new age overkomen, iemand die eigenlijk meer zou moeten en kunnen dan lerares zijn in een of ander dorpje ergens in Nepal. maar als je dan vraagt of ze ooit denkt weg te gaan uit Sankhu, dan is het heel overtuigt: NEE! Dus.. nouja.. een beetje tegenstrijdig.. Maar wel heel leuk!

Afgelopen vrijdag was het trouwens verjaardag van alle kinderen in het kindertehuis! Dat was wel een big happening, eigenlijk waren er 3 gebeurtenissen op die dag.. het was een soort ouderdag op het DCC, dus de ouders kwamen en er werd gesproken over hun kinderen en over hun resultaten, en omdat de ouders kwamen moest alles er perfect uitzien en werd alles versierd met balonnen en slingers!! erg leuk! En er werd een nieuwe hypermoderne computerklas geopend! Hopenlijk komt er in de loop van komende week internet op alle computers,. dan kan ik ook een keertje een berichtje achterlaten vanuit Sankhu!! En dus de vrjaardag van alle kids van het Kindertehuis. Big happening, alle grote belangrijke mensen van alle steunende organisaties waren aanwezig.. Om eerlijk te zijn vond ik dat een beetje te formeel.. Maargoed.. wie ben ik he!

Ik ga er eens een eind aan breien, vanavond naar het casino! De hele avond gratis drank en eten en natuurlijk lekker gokken! Mam, wees gerust, ik ga niet gokken hoor! (A) daar doe ik niet aan.. Ik ben de Lucky Lady, ik hoef alleen maar over dobbelstenen te blazen en af en toe te roepen wat iemand moet doen en dat is het! No big deal! So Namaste verybody! En tot Logs!

Veel liefs, Marietje

• 17 Mei 2008 - 14:07

Lindy:

Hoi Mariet!

Wat leuk om weer wat van je te horen!! Als ik het zo lees, heb je het daar wel errug naar je zin!! En wat ongelooflijk gaaf dat paragliden, je zat dus voor een keertje letterlijk met je hoofd in de wolken!:) Mis je Nederland eigenlijk wel een beetje? Geniet nog van de laatste weken en niet te veel van die pruimtabak snoepen hè!;)

Dikke poen,
    Lindy

• 17 Mei 2008 - 14:30

Désirée:

Hee Marietje,

Even weer een reactie van mij. Dat is al weer even geleden, maar ook hier in Posterholt wordt hard gewerkt. Ik lees dat je een SUPER-AVONTUUR-REIS hebt. Wat jij allemaal meemaakt!!! Hier loopt het ook allemaal een beetje op z'n eind. De Kinder-Tiener- en Jongerengroep hebben in juni allemaal nog één bijeenkomst en dan is het vakantie..., althans voor deze groepen, kan ik ook weer effe bijtanken. De schoolvakanties zijn ietsje later.
    Vanochtend naar de priesterwijding in Roermond geweest. Het was een prachtige, feestelijke viering. Er waren twee wijdelingen, misschien ken je ze wel: Guido Kessels en Theo Miedema. Zo Marietje, geniet jij nog van je grote avontuur in Nepal enne....hopelijk voel je je in O'Berg straks toch weer thuis, zonder al dat pruimtabak....hahaha.
    O ja, en nog bedankt voor je kaart. Ik ben in ieder geval blij dat je het zo naar je zin hebt, dus... dat wordt weer bijkletsen als je weer in Nederland bent.
    Heel veel groetjes vanuit Posterholt en "tot weer es get is"... Liefs, Dees

• 17 Mei 2008 - 18:22

Michiel:

Wow, vette pret! Paragliden in Nepal... Da's nog eens andere kost (Dhal Bath lijkt me dat overigens ook). :-) Ja, dan worden we hier wel een beetje jaloers. Maar ik mag niet zeuren, want over een dag of twee ga ik zelf ook de hort op (Alaska, here we come!) Top om te horen dat het werk je allerminst tegenstaat en dat 't alleen maar beter wordt. Ga proberen om ook in den vreemde je avonturen op de voet te volgen.

Vrolijke groet,

Je broertje Michiel ;-)

• 18 Mei 2008 - 10:41

Mam !:

Dag lieve Marietje
    sjonge sjonge wat een avonturen!! En wat ben ik blij dat je het allemaal kunt navertellen. Ik heb je filmpje op de motor gezien, zonder je mooie nieuwe groene helm!!!!!'n schietgebedje ging weer naar boven en...de vraag aan jou om toch vooral dat ding op je koppie te zetten!!!
    Lieve meid, maak er nog een paar mooie weken van en geef je kindjes een knuffel van mij!
    voor jou veel liefs van mams.

• 21 Mei 2008 - 15:50

Michiel:

Zo, harde werker: vanmiddag zal ik eens naar je zwaaien, wanneer ik op Wolverine Peak (Anchorage) sta. Want zover liggen Nepal en Alaska nu ook weer niet uit elkaar. Daar ligt slechts de 'Pacific tussen. ;-) Ik ga zo, in afwachting van het ontbijt, even je foto's en filmpjes bekijken.

Vrolijke groetjes, :-)

Michiel

• 25 Mei 2008 - 10:12

Pieternel:

Lieve marietje,

Wat een avonturen zeg, echt te gek!!! Volgens mij moet je terug inburgeren als je straks weer hier bent hihi! Jij over de kop in de lucht, wij ook, alleen met de auto dus denk dat jij er meer plezier aan beleefd hebt! gelukkig is alles weer goed, we rijden tijdelijk in jouw auto, en morgen hebben we waarschijnlijk een nieuwe. Lieve mariet, het zal best moeilijk zijn om straks afscheid te nemen van alle mensen daar, maar weet dat er veel mensen hier zijn die zich erg verheugen op je terugkomst. Geniet er nog van en tot over een paar weken.
    Dikke kus, Pieternel

• 01 Juni 2008 - 06:28

Marloes:

Haha, das grappig...Guido die om 4u 's morgens de ene na de andere opmerking maakt! Bij ons is het meestal andersom en moet ik zo vroeg op de morgen mn mond houden;-) Nog 2 weekjes...Je gaat nog een korte trekking doen? Suc6 met afscheid nemen vd kids en nog veel plezier, groetjes Marloes

• 01 Juni 2008 - 13:18

Judith:

ha sjattie!!!

Tot mijn grote schrik zag ik dat ik nog helemaal niet had gerageerd op je verhaaltje! En tis altijd leuk om berichtjes te krijgen, dus ik dacht, doe eens aardig, want zo ben ik.
    Nog even en wij kunnen ons weer herenigen :D Woej!!!! Heb zin om weer lekker bij te kletsen, waarschijnlijk hebben we nu gesprekstof voor 10 jaar ofzo! Ik Curacao, jij Nepal. Ik probeerde je net te bellen, maar dat lukte niet. Zal het nog een keer proberen deze week :)
    Mooie leuke geweldige foto's trouwens! Die bergen, die lieve kindjes, wauw!!Geniet ervan, nu het nog kan! Gaat zwaaaaaaar afkicken worden als je terug bent. Ik spreek uit ervaring ;) Of kijk je er naar uit om weer naar huis te komen?

Kus Judith