Happy Holi! Happy Birthday!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marietje Jansen - WaarBenJij.nu Happy Holi! Happy Birthday!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marietje Jansen - WaarBenJij.nu

Happy Holi! Happy Birthday!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marietje

28 Maart 2008 | Nepal, Kathmandu

Namaste lieve mensen,

Jaja, dat is weer een tijdje geleden! Sorry! Ik had echt gewoon veel te doen! We zijn namelijk (ook alweer bijna 10 dagen geleden ofzo) naar Chitwan gegaan. Het is wel lang rijden... Maar dan HEB je ook wat! Meeeen, wat was het daar relaxed en lekker weer zeg! Toen we daar aankwamen was gewoon het eerste wat we zagen palmbomen en een paar olifanten in een soort " olifantenhok" Die hebben ze daar als huisdier zeg maar.. Dus Piet en Ramon! Ik zou zeggen, kom maar hierheen, dan maak je Ramses helemaal blij ;) !! We kwamen eind van de middag aan in Chitwan en we hebben een beetje sight seeing gedaan en lekker gezwommen. Toen we aan Ajay vroegen of we konden zwemmen zei die: " Well that depends on the crocodiles!" Aaaah krokodillen! Mensetende krokodillen! Maar, er zwommen gelukkig ook wat kleine jongetjes in het water, dus nu wat speurwerk, of er echt, echt, echt geen krokodillen ergens langs de kant lagen hebben we een duik genomen (ingrid, samina en ik). ' S avonds na het eten hebben we nog een culture program gezien, dus een paar nepalezen in traditionele kleding, die 4 danses deden.. Halverwege was er powercut.. Dus toen moesten we het met de generator doen, die pas na 10 minuten werkte... Maar het was heel leuk hoor! Na een lekker rustig nachtje (vergeleken met in Kathmandu, waar je 's ochtends wakker word van blaffende honden en een stinklucht uit de keuken) gingen we in een Kano over de rivier, we hebben niet zo heel veel gezien, behalve wat vogels en een paar krokodillen, maar opzich was het al een hele belevenis, want jebent elk moment bang dat de kano omvalt, je zit met z'n 14en in een hele lange smalle boot.. op de grond, lekker comfortabel!! Haha! NOT! Daarna zijn we naar het elephant breeding center gegaan! ZO LIEF!! De grote mama's zitten wel vast, maar dat is niet erg, als je bedenkt dat ze anders zomaar rond zouden denderen.. Dan zou ik er niet doorheen hebbengedurft hoor! Door dat park. Maar de baby's lopen wel los, en die kun je olifanten koekjes geven.. GAAF! Maar die beesten zijn dan ook al sterk hoor! Guido (toch best eenbehoorlijke grote jongen) kreeg een tik van de slurf van eenklein olifantje.. echt maar een tikje he!! Nou, hij draaide 3 keer rond en toen hattie zoiets van.. hmm laat die koekjes maar zitten! Rotbeesten!! Haha! Na het eten hebben we met de olifanten gezwommen! Het zijn echt net grote lompe honden, dan schudden ze zo heel lomp heen en weer en dan val je er zo vanaf.. Soms best pijnlijk...! Tijdens de olifanten safari (diezelfde dag) hebben we een neushoorn van heeeeeel dichtbij gezien.. Het was best eng.. want diezelfde morgen had een olifant zijn begeleider vermoord.. Best creapy om dan toch op zo'n beest te gaan zitten en maar af te wachten of het goped gaat.. Tijdens de junglesafari, zijn we 3 keer bijna aangevallen door een neushoorn .. Hij stond echt op 5 meter afstand.. 10 minuten lang stil. Toen we terug kwamen van de safari werden we opgewacht door mensen met kleurpoeder.. Happy Holi! Ohja.. Shit.. Helemaal onder het poeder kwamen we aan in het resort.. Maar opzich wel leuk! Op mijn verjaardag moest ik naar Sankhu, eerste werkdag, maar gelukkig waren de mensen daar heel lief en heb ik toch mijn verjaardag nog goed kunnen vieren.. Sorry voor de afraffeling, maar de internetsho[p gaat nu dicht! Volgenmde keer wat uitgebreider en hopenlijk ook foto's want daar heb ik nu veel te veel tijd aan besteed en hetr is nog steeds niet gelukt! Verdorie! Ik ga nu naar een arabisch feest lol genoeg hier! Mannen verkleed als buikdanseres enzo!

Tot gauw!

Liefs, Marietje aka Penny/Gwen

  • 28 Maart 2008 - 17:51

    Claudia:

    Hey Marietje,

    Hartelijk gefeliciteerd nog met je verjaardag! Dat moet toch wel heel bijzonder zijn om dat daar te kunnen vieren!!
    Succes met werken volgende week,

    Liefs Claudia

  • 28 Maart 2008 - 18:00

    Désirée:

    Hoi vakantieganger, nou nou wat een avonturen beleef jij zeg! Ik vind je erg dapper. Maar zo te lezen heb je het goed naar je zin.
    Nog proficiat met je verjaardag...ik hoorde het afgelopen woensdag van je moeder. Ik vertrek zondag 30 maart a.s. voor 10 dagen naar Rome. Samen met andere mensen uit het parochiecluster. Hopelijk wordt het een gezellige reis.....en een beetje mooier weer dan de afgelopen dagen hier. Met Pasen hadden we sneeuw, dat was gaaf! Maar ja....na een paar uur was het al weer verdwenen.
    Goed, ik wens je weer veel lol, pas op voor de krokodillen als je nog eens in zo'n watertje gaat zwemmen. Ik kom woensdagavond 9 april weer terug en dan zal ik wel weer een hoop mail te lezen hebben...Heel veel liefs, Dees

  • 28 Maart 2008 - 18:19

    Mama:

    dag lieve marietje
    Wat ben ik blij, dat je alles nog na kunt vertellen!!!
    Heb je alle berichtjes voor je verjaardag al gelezen op jouw mail??
    Let goed op jezelf!!!
    Liefs mama.

  • 28 Maart 2008 - 19:30

    Jasmine:

    lieve tante Marietje. wat leuk dat je een berichtje hebt gestuurd. ik hoop dat je nog heel veel leuke dingen gaat doen in Nepal. ik mis je wel. liefs van Jasmine.

  • 28 Maart 2008 - 20:24

    Pieternel:

    Lieve Mariet, wat een spannende avonturen allemaal! Doe je wel een beetje voorzichtig. Ach ja, je bent jong en je wilt wat ... hihi!!! Fijn om te horen dat je het daar zo goed naar je zin hebt. Ben echt benieuwd naar de foto's. Ramses wil nu al de hele tijd naar je toe omdat ik verteld heb dat je met olifanten gezwommen hebt, maar als hij dan ook nog foto's ziet is hij echt niet meer te houden! Weet je wat, neem maar een echte baby-olifant mee als aandenken...fijn in het vliegtuig (weet je zeker dat je over het aantal kilo's bagage heengaat) en hier kan hij wel in de tuin bij ma (sorry mam) haha! Heel veel plezier, doe voorzichtig en geniet ... Tot gauw op de computer,

    dikke kus
    Pieternel

  • 29 Maart 2008 - 14:08

    Janne:

    Hey avonturierSTER!
    tGaat je goed af, zeg :P Ik was al gillend naar huis gerend. Haha! Is het eten daar net zo lekker als in Ghana...? Zo nee, reden om te blijven!
    Zo ja, eeehm, nou ja, het is er mooi weer. Dus...
    Nog van <3-te gefeliciteerd met je verjaardag!!! Heb de hele dag aan je gedacht, dat moet je wel gemerkt hebben, vandaar dat ik je toen niet gemaild heb en het nu doe. Je had iig beter weer dan hier. Alhoewel; heeft het op jouw verjaardag wel eens gesneeuwd???
    Blijf je berichtjes met spanning volgen!
    Knuffel,
    Janne

  • 29 Maart 2008 - 16:00

    Michiel:

    Wow. Zag laatst de documentaire(reeks) Planet Earth waarin ik olifanten zag zwemmen. Maar levensgroot lijkt me dat helemaal een gaaf gezicht.

    Minder boeiend lijken me die mannelijke buikdansers ;-) , maar zo te horen vermaak jij je niettemin uitstekend daar.

    En dan die krokodillen. Tof hoor. En nu maar wachten op (nog) meer foto's... :-)

  • 30 Maart 2008 - 00:33

    Judith:

    hey Meiske!!

    Een Aribisch feest of een Caribisch feest... scheelt maar een letter he ;) Dus dan zal de lol ook wel niet veel schelen! Mannelijke buikdansers... hmmm... ik kan me nu zo niet voorstellen of ik dat eerder aantrekkelijk of afstotelijk & lachwekkend kan vinden. Je mag het me de volgende keer vertellen.
    Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat je relaxed kunt zwemmen in zo'n krokodillenbadje! haha Netzoals een plons met de olifanten! Maar wel ontzettend super masha hoppi gaaf :D
    Mijn laatste maand hier is eergisteren aangebroken! Boehoehoehoe :( Het gaat wel nog een drukke maand worden met Miami, Bonaire en een duikcursus in het vooruitzicht. En ik bedacht me net, ik ben net met koninginnedag thuis, maar dan is mijn favorietje-vriendinnetje-om-koninginnedag-mee-te-vieren niet in town! Dus ik heb helemaal geen zin om naar huis te gaan ;)
    Waar verblijf je eigenlijk? Heb je een slaapkamer voor jou alleen? En hoe gaat het met eten enzo?

    Nou, ik ga mij voorbereiden voor de volgende beachparty ;)

    Kus Judith

  • 31 Maart 2008 - 14:42

    Rudi Van Lu.:

    Hi - Hello - Oiga,Bonita Simpatica,wünsche Dir weiterhin alles
    Glück der Erde!Wenn ein Elefant auf Dich
    zukommt-tritt beiseite -und stelle ihm
    ein Bein! 1000Grüße -Rudi

  • 31 Maart 2008 - 14:46

    Viev:

    Mariet wat heb je het toch maar goed daar!
    Ik ben nu hard aan het werk, maar heb ff tijd gemaakt om jou avontuur te lezen.
    Geniet meisje!

    Liefs Vivianne

  • 31 Maart 2008 - 19:49

    Lindy:

    Hai Mariet!

    Wat een geweldige foto's!! Ik zou echt niet durven zwemmen met die krokodilbeesten in de buurt!! Die baby-olifantjes zijn bijna net zo schattig als Janus toen ie puppie was.;) Net mijn eerste rijles gehad, als je terug komt moet ik het dan toch vast al een beetje kunnen!:) Hoe is je werk daar? Wat moet je allemaal doen?
    Hopelijk lezen we snel weer wat van je!

    Poen uit Maastricht,
    Lindy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Marietje

Vrijwilligerswerk + Reizen in Nepal via cross borders.

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 13077

Voorgaande reizen:

12 Maart 2008 - 12 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: